Föräldraträffen


som fröken becca är så intresserad utav att höra..
Var värdelös :P
Vi satt i 4 timmar och pratade om saker som Älsk & jag redan visste om ..
Helt onödigt.. Vi var väl 8 par där varav 2 var unga.. Resten var äldre och allmänt..
Jobbiga :P Den enda jag kom överrens med var en ung tjej som vänta tvillingar, andra föderska.
Hon var väl i min ålder, kanske yngre. Det var tråkigt, varmt och inte värt det.
Men nu har vi iaf testat & nästa träff ska vi inte gå på har vi iaf bestämt.
Sitter inte så länge igen bara för att få info jag redan kan eller vet.

Just nu sitter jag med en handduk i håret och lyssnar på älsk när han halvsover..
Små snarkningar och mycket smackande..
På tv är det Våra bästa år.. Usch. Men finns NADA att titta på så vad gör man..

Han är hemma idag igen. Han bestämde det igår och han är ju iaf sjukskriven en vecka så
han kan bestäma om han vill vara hemma tills på söndag eller hoppa in och börja jobba.

Idag ska vi städa & sätta upp skötbordet och fixa lite.
Fick hem lite mera kläder igår.. Så nu är vi garderade en stund framåt kan jag ju säga..
haha, och i helgen ska jag ta ner vagnen & bilbarnstolen för att de ska tvättas av med slangen
så det blir rent och fint :)

NU har vi allt hemma. ALLT! Eller nja, fattas två saker.. TRE..
Täcke, filt & badolja.
Men det är sånt vi kan ta sen.
Vi har iaf en höst overall som är jätte söt och allt annat till :)

Det finns ju saker vi ska införskaffa senare när barnet kommit.
Som tex, babygym. Det prioriterar vi inte nu . Och Babysittern får vi i slutet av månaden, i början
på nästa. Lagom till barnet kommit eller strax efter..

Börjar få det jobbigt om nätterna nu.
Jag tar alltid en varm dusch innan jag går och lägger mig bara för att lugna magen.
Efter jag lagt mig, tar det en stund men sen somnar jag.
Lagom till 03.00 vaknar jag igen och har ont. Tar en dusch till, masserar magen och tar ev en panodil
OM jag har skit ont.. Sen somnar jag igen lagom till 06.30 och vaknar vid 09.00..

Det har börjat trycka JÄTTE mycket där nere nu.. Ilar, gör ont och sprider sig längst ryggen och höfterna.
Förvärkarna är milda. SKÖNT säger jag .. Om det inte är därför det ilar, för det gör ont!
Ska fråga Ulla på Fredag, varför det ilar och gör så ont.
Ibland känns det liksom som om barnet ligger och trycker ner på fel ställe..
Och vissa nätter vaknar jag av det plus att det känns som om det bränns i hela magen..

Anyway ..

Idag är det Match igen .. Vm kval.. Sverige-Malta.
18.30 på 4an om någon är intresserad :P

Idag ska jag nog göra pasta Carbonara till mat.

Nej ni.. Borsta håret och väcka älsk.
Klockan är ju 11 så .. Han ska inte tro att han får sova såååå länge till ^^
Fast det är ju gulligt att han är hemma en extra dag för att hjälpa mig hemma.
(om det nu blir av överhuvudtaget)

Ha en fortsatt solig dag i stockholm, njut, för det kan inte jag i sån här värme :P
PoK!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Fan va tråkigt att föräldraträffaen va värdelös. Men nu har ni iaf varit där och upptäckt att det inte va nåt för er. Bra erfarenhet,vilket som. Lider me dig gumman (dina krämpor osv). Men snart är det över :) weeeeeiiiii. Vill ju se lillkillen/tjejen nångång. Hoppas jag får sitta barnvakt fast jag inte är barnets gudmor?? :P hehe. Jätte bra träning för mig och gubben innan vi blir fler =)

2009-09-09 @ 17:32:11
Postat av: Tine

Snart kommer bebis!! :P



föräldraträffar brukar vara helt värdelösa :P man vet redan allt och sen känner man sej oftas tokung ;)



2009-09-11 @ 00:42:32
URL: http://frallanochvi.blogg.se/

skriv en rad eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0