förändringar


befinner mig i en svår sits..
en sits jag aldrig suttit i förut..

Jag är i ett förhållande. Ett riktigt förhållande.
Något som är totalt främmande för en person som mig.
Har alltid varit den som knullat runt, festat och knarkat min väg igenom livet.
Skitit i allt och alla, inklusive min egen familj.

Nu inser jag att allt jag gjort och gör påverkar min familj och dom runt omkring mig mer än jag tror.
Min lilla syster har sett upp till mig då och nu och befinner sig i en del i det jag upplevt.
Hon skulle nog aldrig erkänna det själv men mycket jag gjort, gör hon nu ..

Min mamma.. Min älskade underbara fantastiska hjältinna till mamma..
vad skulle jag göra utan henne.. Hon lever i sin lilla plastbubbla men hon har alltid ställt upp för mig
när det krisat sig rejält och jag bett henne om hjälp.. Och det gör jag nästan aldrig.
Min mamma har aldrig varit en mamma men hon har varit en mamma på sitt eget lilla sätt.
hon har sin utstrålning och den får mig alltid att må bra.
har fortfarande den där känslan ibland då jag känner att jag bara vill krypa upp tätt intill henne
och bara kramas och mysa och säga hur mycket jag älskar henne..
men sånt gör vi inte i våran familj.. Att visa känslor är något som inte händer ofta  våran familj..
utom ilska såklart.. haha.. Vi har alla våra problem med ilska .. ALLA barnen ..
har en del syskon.. 6 stycken för att vara exakt...
att mamma klarade av dom .. är ett rent mirakel .. styrka .. det är något hon har.. Självbehärskning
är en annan.. Mamma har många egenskaper jag hoppas att jag kommer att få nytta utav när
dagen kommer då jag skaffar barn.. Min mamma är en hjältinna..

Hur som helst ..
saker och ting förändras..
Jag har förändrats..

Lever i en helt ny värld nu ..
Bor tillsammans med min älskade pojkvän.. Min dröm man .. Min andra hälft ..
Förlovar mig om knappt 3 dagar .. Bär redan ringen stolt på mitt finger ..
vi letar nytt tillsammans, pratar om framtiden.. barn, villa .. Allt..

det känns så främmande.. ovant och kusligt ..
men jag tar en dag i taget ..
Vi alla har våra bråk ..
annars hade det knappast varit ett förhållande.. man måste få bråka och rensa ut luften då och då.

en smart underbar syster lärde mig det ..
ta en dag i taget, den ena kommer vara mer fantastisk än den andra sålänge du låter den bli det.
Lägg märke till dom små sakerna han gör .. Se hel heten på saker och ting.

för att ett förhållande ska funka behövs kärlek och tillit.
två byggstenar ..

insåg också igår hur många personer jag har runt omkring mig..
Vilka som verkligen bryr sig och vilka som låtsats ..
Det är dags att släppa taget nu ..

ta itu med verkligheten och sluta fantisera om mitt happely ever after ..
Det kommer så småning om..

dags att sluta babbla om sånt här.. Ska sätta igång med disken och göra det fint tills
killen kommer hem.. Har en sak att berätta för honom..

Hur mycket han betyder för mig..
Jag älskar den här mannen jag lever med..
Både hans svagheter och starka sidor..
Älskar honom för den han är och skulle inte vilja byta ut honom för alla pengar i världen.
Han är min. Min sambo och min fästman ..
Min underbaraste pojkvän som jag älskar helt och öppet av hela mitt hjärta!

disken var det ..
tack för att ni tog eran tid att läsa .. Ciao ..

Kommentarer

skriv en rad eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0