hej hoppsan!


Hallå där igen ..

Ville bara uppdatera lite och skriva av mig ..

Har precis planerat klart lite saker..
Idag efter pojken min har slutat så ska vi hämta upp J & N
för att skjutsa dom o hämta några kattungar (:
Ska bli kul att träffa N igen .. Var så himla länge sen nu ..


Angående det jag ville skriva av mig om.. Preventiv medel..
Använder ju som sagt P ring.. Som funkar helt utmärkt
det är ju bara det att jag måste ta ut den varje gång vi ska ha sex..
Vilket stör mig extremt mycket ..
Så mycket för impulsiv sex liksom.. Glöm det :P
För er som undrar hur en P-ring ser ut och funkar så får ni en liten bild och lite info
på samma gång vetja :D



P-ringen (även kallad vaginalring) är ett hormonellt preventivmedel som innehåller
samma sorts hormoner som p-piller, dvs gulkroppshormoner och östrogen.
Ringen består av en böjlig ring (se bilden) som placeras i slidan.
Ringen är preparerad med kvinnliga könshormoner, som frisätts i blodet och
 förhindrar ägglossning så att befruktning inte kan ske. Hormonerna gör också
 att livmoderhalsens sekret blir för segt för spermierna att ta sig igenom.

Ringen mäter ca 5 cm i diameter och är mjuk och böjlig.


Och vill tillägga att den känns inte när man väl satt in den..
Det är som att ha en tampong fast utan det fina snöret som sticker ut.
Den formar sig när den väl är inne..

Hur som helt.. Pga av den jobbiga delen att jag måste ta ut den hela tiden
så funderar jag på att skaffa P-Stav istället..



och så ser den ut.. Ska ringa till Ungdomsmottagningen på måndag
och fråga lite .. Så det är något som jag allvarligt börjar fundera på att skaffa..
Jag menar 3 års skydd.. Vem tackar nej till det ?
Är bara orolig att få ett stort ärr.. Som Frugan, men det är ju bara för att
stygnen blev fel och det gick upp.. Så jag kanske slipper det iaf.. ;D
Den enda nackdelen just nu är att jag är så himla rädd för nålar .. SUCK..
Men vill man vara fin får man lida pin tänkte jag nästan säga högt men insåg
nu att det inte passade direkt in .. HAHA..

Nej, ska sluta skriva nu ..
Ska snacka lite med folk på msn och sen göra mig i ordning..

Förrsten så ska vi inte vara hemma hos mamma idag ..
Hon ska gå upp till sin KK tror jag .. Dvs min styvpappa..
Dom är inte tillsammans eller så .. Men .. Ja.. ingen kommentar ..
Han är iaf som en pappa för mig..

Ha en fortsatt bra dag, har ni några frågor angående
P-ringen så skriv ;D
PUSS !

Kommentarer

skriv en rad eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0