halvbokat i helgen


Helgen blir tuff och jag kommer nog vara helt slut..

Nu har älsk äntligen insett att det är dags att få ordning på saker och ting så på Lördag
blir det stor röj hemma! Ska bli så jävla skönt att få ordning på allt!!!
Ska även boka tvätt tid så det ska även stortvättas på kvällen (hoppas det finns tid bara)
Det blir stor rensning utav kläder, röj och organisering i garderoben och tvätta av allt,
från golv till tak :) Lister och rubbet ska bli skinande rent!!
Tapeterna är fläckiga, dörrarna skitiga och listerna med.. Hur lyckas man med det?
Jo, när man har en vovve som dreglar som en sankt bernad (stavning?) hund och sen skakar av
sig det här och var ... Blir det fläckar .. Believe me!! haha Men älskar min blöta hund ändå!
Hunden ska även duscha, den här gången ska jag spela in det och lägga in det här så ska ni få höra
vad fint han låter när han duschar och varför vi bara kan göra det på dagtid ^^

Skötbordet ska upp och monteras och fixas i ordning. För tillfället får den stå i vardagsrummet,
vi bor ju i en etta så det finns inget annat vi kan göra för tillfället och jag vill så gärna ha
det framme då jag vill kunna lägga in blöjor, våtservetter och annat på plats.
Men vad gör det? Vi har ju inte direkt folk som springer hära så det är ingen som störs utav våra
blöjbyten och är det så att vi har folk över så får jag väl göra det bakom avskillnaden på sängen.
Vill bara kunna ha allt framme och tillgängligt!

En dörr ska ner i källaren och tre mattor. OM jag inte lägger en utav mattorna i köket ..
Påminn mig att försöka boka grovtvätten på lördag också. Mattan och en massa sängkläder ect
ska tvättas därinne .. Try 2 remember madde ^^

Vad mer ska göras på lördag? ... Hmm..
Sängen ska limmas då botten lossnat lite i ena kanten och sen ska den monteras och tas upp..
Byrån ska in i garderoben .. Vagn, bilbarnstol och babysitter ska tvättas av..
Som sagt, vi har lite att göra..

Söndagen bjuder inte på så mycket. Allt beror på hur mycket vi hinner med på lördagen..
Men om allt är klart så ska vi träffa Tine, Niklas och deras pojke.
Ska få lite kläder och sen ska vi snacka lite skit :)
Ska bli kul :)

What else.. Nada tror jag..
Eller barnkläderna ska sköljas upp och BB väskan ska användas.
Pratade med älsk och han ville ha med sig ombyte också just in case att det tar lång tid och så,
plus några mackor eftersom det bara är jag som blir bjuden på mat ;) hehe

Det ända jag försöker fundera ut är hur vi ska göra med bilen när det är dags.
Är älsk hemma tar vi ju bilen .. Frågan är vart vi ska parkera och så ..
Vid förlossningen kostar det 8kr timman .. Not worth it.. Men att åka buss in vet jag väl inte om
jag har lust med.. Vi kan ju ta taxi (vilket jag ska göra om jag är ensam hemma)
men då måste han åka hem imellan för att hämta bilen sen när vi ska hem .. 

Äsch, vi får se helt enkelt.. Bilen ska förresten också dammsugas ur och fixas.
Så mycket hundhår där nu..

Sen ska vi försöka åka till hans mamma och sen till hans pappa för att hämta vagndelar ..
Herregud .. ^^

Den 29de har älsk ett stor arbete framför sig hehe
Först till vetten med Bailey & sen åka och storhandla själv..
Kommer nog ringa och kolla han hela tiden så att han tar rätt hihi..

Fan va sugen jag vart på maränger :S Marängtårta ... MUMMA!!!

nej, jag kan fortsätta skriva flera rader till men vill inte tråka ut er för mycket med mitt svammel..
Ville bara skriva av det som snurrade i mitt huvud ..

Imorgon ska jag förresten till parken med Lilla syster yster och systerdotter :) Ska bli mys :)

nej nu får ni ha det bra :P
Ska käka lite kyckling.. Funderar på att göra sockerkaka :P Är så himla sötsugen och orkar inte
gå till affären så sockerkaks smet blir nog perfekt..
Äsch, vi får se.. Käkar kycklingen så får vi se vilket humör jag är på sen :P haha

Pok ♥

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Snygg design:) Lycka till när bebisen kommer!!

2009-09-17 @ 20:49:38
URL: http://ulrikam.blogg.se/
Postat av: tine

Vi får ses sen när ni kommit i ordning med allt... säg till om du vill ha hjälp med nått :)



2009-09-20 @ 16:21:04
URL: http://frallanochvi.blogg.se/

skriv en rad eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0