Förlossningskursen igår

var helt OK.
Jag som är lite förlossningsrädd blev inte lugnare eller räddare.
Dom pratade och visade saker jag redan visste om.. 
Inget nytt.. Bara massa tråk.. :P
1 tim 45 min i en hård trästol.. NOT FUN..

27 dagar kvar till BF nu.. Mindre om jag får som jag vill och ifall folk ska ha rätt..
Dom flesta runtom mig tror att ungen vill komma ut tidigare.
Vilket jag hoppas på ..

Innan v 40 iaf.. Känner inte för att gå över tiden..
Skojade med älsk och sa att OM jag går över får ungen fasiken stanna kvar där inne,
då blir det ingen bebis! *S*

Nästa vecka har vi besök hos BM igen.. Då kommer jag vara i v 37 och får jag som jag vill
kommer ungen ut i v 38 och då blir det sista besöket hos Ulla.
Kan ju alltid hoppas right?

Älsk ska dessutom för första gången åka och storhandla sj.. Är lite nervös över mitt beslut att
stanna hemma men jag tror han klarar det.
Får bara skriva en ordentlig matlista MED märket på alla produkter och matvaror vi ska ha ..

Sen så är det ju VET besök med Bailey. Har inte bestämt om jag ska åka med eller inte,
det återstår att se om det blir en bebbe snart eller om jag orkar.
Tror husse klarar av den saken själv med men Bailey känner sig så mycket tryggare hos mig..
Men det är ju bara en rutin kontroll och en spruta.. Det borde väl gå bra .. Eller ? :S
Förstå att mitt lilla skrynkel snart blir 1 år gammal , helt otroligt hur snabbt tiden går..

Anyway, är en ring fattigare på fingret .. Jag har den numera runt halsen i en kedja..
Vågar inte ha förlovningsringen på mig längre .. Svullnade upp så mycket i
förrigår så fick knappt av mig den och när jag försökte sätta på mig den så gick det inte..
Inte ens halvägs haha.. Så den får sitta runt min hals till Lillen vill komma ut.

Just nu ligger han/hon och trycker upp med rumpan mellan mina revben sammtidigt som hälarna
trycks ut mot sidan på mig och han/hon armbågar mig nere vid blygdbenet..
SÅÅÅÅÅÅ mysigt :P

Överallt så har jag haft en bra graviditet .. Har ju haft dom vanliga symptomen, illamående,
foglossning, halsbränna, sura uppstötningar och sånt :P
Men har bara typ 6 bristningar sammanlagt och det är vid höfterna och min navel är fortfarande
innåt.. Nästan platt .. Har visserligen gått upp massa i vikt men mest bebis vikt.
Har lagt på mig fett vid höfterna a.k.a Lovehandles.. Men annars så har den punkten varit bra med.
Så är rätt nöjd. Klagar mycket när jag har ont och så .. Men det är ju för stunden och det
är sånt man får ta. Speciellt såhär nära slutet också.

Nu så börjar det som sagt närma sig och allt börjar snurra omkring..
Saker att ha vid skötbordet, möbleringen, BB väskan..
Den ska packas..

Många har svårt att veta vad man ska ha med sig. Men jag vet precis.
MVC mappen, Legitimation, ID brickan, hygienartiklar, något att äta till gubben, ombyte till mig,
tofflor, bebiskläder, mobil, laddare och självklart något att sysselsätta mig med mellan värkarna
och så.. Blir nog Yatzy spelet som åker med.. :P

Annars så är det nog inte så värst mycket.

Idag ska jag dammsuga och vaska.
Annars blir det en lugn dag. En lång promenad med vovven blir det nog senare också.

Ha en fortsatt bra dag !

Kommentarer

skriv en rad eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0