15/5 a´la röj


Idag ska jag försöka mig på att röja hela hemmet.
Och då menar jag heeeela hemmet!
Någon hjälp lär jag ju inte få men med några pauser så kommer jag nog klara det fint.

Vad har hänt dom senaste dagarna?

nja, min Herr Nilsson har ju varit halv dålig i över 2 veckors tid och i tisdags bröt det ut.
Han har fått VATTKOPPOR!!! hahahahahhaa..
Kommer ni ihåg att jag gick på dop ? Två utav mina brors döttrar hade vattkoppor och
vi frågade då nilsson om han haft det..Han visste inte så han frågade sin mamma som inte
heller visste till 100% .. Då skämtade jag och sa att han kommer åka på det för att han gick runt
med flickorna i famnen ändå..
Sagt och gjort.. Hahaha.. 3 veckor senare ..hihi..
Det värsta är att killar är ju så patetiska när dom är sjuka.
Han har ju bara vattkoppor, men han mår ju sååå dåligt, ligger i sängen hela dagarna och
tycker allmänt synd om sig själv.

När vi gick ner till mamma i tisdags var lella sjuk.. Hon hade kräkts hela dagen så jag vägrade gå in
och höll mig ute och drack mitt kaffe.. Jonny skämtade och sa:
" det vore just lyckat, en med vattenkoppor och en som ligger och spyr.. Det vore en syn"
Sagt och gjort.. *suck*
Hela onsdagen gick åt att bara kräkas.. Fick till och med upp vattnet jag drack efter jag kräkts..
Först på kvällen fick jag i mig två piggelin som jag inte fick upp. LYCKA!
Hela gårdagen var jag seg och mådde illa så fort jag reste på mig .. Så låg och degade i soffan
medans nilsson sov bort hela dagen i sängen..
Mot kvällen mådde jag bättre och idag mår jag nästan prima (förutom morgon illamåendet)

Ska faktiskt ge mig på att baka idag.
Socker kaka och bröd. Vårat bröd är snart slut och jag tänkte att eftersom vi har allt hemma så
kan jag ju bara köpa jäst och göra bröd istället för att köpa det för minst 20 kr ..Smart va? :)
Sockerkakan är till mig själv och Bailey. Tänkte gå ner till ängarna och ha picknick med hjärtat (vovven alltså)
och låta han springa av sig lite :)
Ska försöka ge mig på att göra morotskaka.. Det är ju såååååå gott!!

Anyway...

3 DAGAR KVAR TILL ULTRA :) :)

Är rädd att bebisen inte mår bra .. Min mage har inte växt så mycket och
jag har fortfarande inte lagt på mig nått.. :(
Så jag ska gå.. Ensam visserligen eftersom jonny har vattkoppor får inte han gå .
Någon som vill följa med?

Nej, nu ska jag försöka få i mig den sista halva brödbiten och sen ta en cigg innan jag klär på mig
och börjar röja i köket :)
Ska försöka få med mig kameran så det kanske kommer lite bilder på våran picknick :)

Ha en fortsatt bra, fin och underbar solig dag :)

♥ // Madeleine & familjen :)


Kommentarer
Postat av: Tine

Lycka till på ultraljudet! :)

2009-05-16 @ 09:03:33
URL: http://frokengoodbye.blogg.se/

skriv en rad eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0