:D

Jaha ja detta är då fästmannen som har lovat att gäst blogga lite. Så vad ska jag skriva om...
Jo det ska jag tala om för er. Som ni kanske har förstått och som kategorin antyder så ska jag skriva om mitt jobb och skildra bussens miljö ur en bussförares perspektiv.
Det kommer både vara positiva och negativa saker som kommer på tapeten.
Jag ställer en fråga till alla resenärer i Stockholm? När vi strejkade i somras så var många förbannade för att bussarna inte gick hur kommer det sig då att det enda man får
när man då kommer tillbaka till jobbet är otrevliga resenärer som inte har respekt och som otrevligt spottar ur sig att man är sen.
En sak ska ni alla veta vi har data system som visar exakt hur mycket vi är sena eller för tidiga nästa gång så fråga mig varför jag är sen så ska jag berätta det för er på ett vänligt sätt.
En annan sak är att det finns saker som inte är det minsta uppskattat varken av bussföraren  eller andra ärliga resenärer och det är när det kommer ett tjugotal resenärer som
öppnar alla dörrar stormar in i bussen och har inte det minsta tanke på att betala. tänk på att betalar inte ni biljetter för att resa så får inte vi förare lön
och vem vill jobba som busschaufför i sveriges mest stressiga län?
Tänk på det! behandla din buss chaufför som du själv vil bli behandlad :D



Chaffisen

                                                                                                                              Åkt lungt :)

Kommentarer
Postat av: Sessan ~ (Jenna)

hahaha, va skön du e jonny :p

2008-11-22 @ 18:41:09
URL: http://ensessan.blogg.se/

skriv en rad eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0